TeamShirts, een merk van Spreadshirt, introduceert een nieuwe reclamecampagne en breidt zijn assortiment sportkleding uit.
Meer infoVrouwenpower! Spreadshirt viert het groeiende succes van de vrouwelijke designers op de Marktplaats en de shop-eigenaressen. In 2018 zijn twee van de drie best verkopende partners vrouwen. Het percentage vrouwen in de top 20 stijgt naar zeven (in 2013 waren het er maar 3). De omzet van de vrouwen stijgt binnen enkele jaren met 157% (mannen met 19%). We zijn heel blij met deze ontwikkeling.
Meer infoSPOD wordt geïntroduceerd! De Drop-Shipping-Service SPOD (Spreadshirt Print-On-Demand) is onderdeel van het Shopify-service-aanbod in de VS.
Meer infoHanne Dinkel neemt haar intrek in het hoofdkantoor in Leipzig als CCDO (Chief Customer Delivery Officer). Ze wil de focus op de klant bij Spreadshirt vergroten.
Meer infoWij zijn ecologisch! Spreadshirt breidt het assortiment uit met een ‘Premium Organic Line’. De kleding is gemaakt van 100% gecertificeerd biologisch katoen. Spreadshirt is het eerste Print-On-Demand-platform dat eigen biologische producten aanbiedt.
Meer infoRecordwinst, VS-groei en nieuwe partners maken van 2017 een succesjaar: Spreadshirt kijkt terug op een jaar met bijna 15% groei. Het e-commerce bedrijf in het Duitse Leipzig kon de globale omzet voor het eerst laten stijgen tot meer dan 100 miljoen euro en behaalde een recordwinst van 8,2 miljoen euro EBITDA.
Meer hierover in de NewsroomSpreadshirt breidt zijn productassortiment uit: vanaf nu zijn posters verkrijgbaar op de Marktplaats en in de partnershops. Met de introductie van Wall Art krijgen de 80.000 Spreadshirtpartners nieuwe mogelijkheden om hun designs op de markt te brengen.
Meer hierover in de NewsroomSpreadshirt breidt zijn hoofdkantoor in Leipzig uit en creëert 36 nieuwe banen. Bovendien bouwt het e-commerce bedrijf 734 m2 extra ruimte op de begaande grond van het hoofdkantoor waarvan 600 m2 kantoorruimte. In 2017 ontstonden er in Leipzig 36 nieuwe banen, wereldwijd werden er dankzij de gezonde groei nog eens 60 nieuwe banen gecreëerd. Voor 2018 zijn nog eens nieuwe banen gepland, waarvan er 40 op de locatie in Leipzig.
Het e-commerce bedrijf Spreadshirt introduceert het merk TeamShirts in vier nieuwe landen. Vanaf nu is de spin-off beschikbaar in Denemarken, Finland, Noorwegen en Zweden. Met de introductie op de Noord-Europese markt wordt TeamShirts sterker binnen de Spreadshirtgroep. In 2017 boekte TeamShirts een groei van 60% ten opzichte van het voorgaande jaar.
Spreadshirt investeert verder in zijn Marktplaats en introduceert de Designershowroom en het watermerk. Als onderdeel van de algemene marktstrategie geeft dit de ontwerpers van de Spreadshirt community meer zichtbaarheid en zorgt het voor betere verkoopkansen.
Spreadshirt breidt zijn leidende positie in digital direct druk uit en investeert 1,2 miljoen in de nieuwe GTX-technologie van Brother. Met de aankoop van 45 GTX-drukmachines wordt toekomstig op alle vijf productielocaties wereldwijd de nieuwste technologie in de digital direct druk (DD) gebruikt. Door een nog snellere verwerking van klantbestellingen en kwalitatief hoogwaardige producten wil Spreadshirt zijn positie als marktleider in Europa op de lange termijn uitbreiden.
Meer hierover in de NewsroomDe Spreadshirt Manufacturing Polska sp.z.o.o. viert een jubileum: sinds 10 jaar produceert Spreadshirt in het Poolse Legnica en creëert zo 300 banen in Polen. In totaal hebben van hier al 13 miljoen persoonlijk ontworpen producten hun weg naar de meest verschillende Europese landen gevonden. In totaal 50% van het Europese productievolume is dus in Legnica gedrukt.
Ook 15 jaar na de oprichting heeft Spreadshirt nog steeds zin in innovatie en lanceert een nieuw design-tool waarmee klanten kleding of accessoires individueel kunnen ontwerpen. Het lay-out van de web-app is helemaal veranderd. De app gebruikt een liggend formaat en is geoptimaliseerd voor desktops en tablets.
Meer hierover in de NewsroomEen start-up wordt volwassen: In 2017 wordt Spreadshirt 15 jaar. Sprak men in het begin nog van een “onrealistisch business model”, is het inmiddels een internationaal e-commerce bedrijf dat met bedrukte kleding en accessoires elke boodschap tot uitdrukking brengt. Spreadshirt is de Europese marktleider en groeit gestaag sinds de oprichting.
De geschiedenis van Spreadshirt op het blogTeamShirts, het online-aanbod voor groepen, introduceert met de titel „Abgehen mit Stil“ de eerste zelf geproduceerde YouTube spot op de Duitse markt. De Spreadshirt spin-off maakt gebruik van een selfmade productie.
Onderscheiding voor de optimale gebruikersbeleving en snelle internationale verkoop: bij de Drapers Digital Awards is de nieuwe partneromgeving van Spreadshirt genomineerd voor de shortlist in de categorie „Best User Experience“.
Meer hierover in de NewsroomSpreadshirt-CEO Philip Rooke heeft ‘Focus USA’ als strategie voor 2017 benoemd om de aldaar gevestigde marktleiders te overtreffen. Andere doelstellingen zijn bovendien het expanderen van de partner business via de shops en de marktplaatsen en het versterken van de positie in Europa. Op die manier groeit Spreadshirt gestaag verder.
Meer hierover in de NewsroomDe nieuwe Partner Area is een revolutie in de technologie van Spreadshirt. In deze commandocentrale maken de partners nieuwe shops, beheren hun ideeën en producten. Tot de meest belangrijke vernieuwingen behoort het automatisch internationaal verkopen: vanaf nu worden nieuwe designs niet alleen op de Marktplaats van het land van de partner gepubliceerd, maar worden ze automatisch gecontroleerd en op de overige 14 Europese Marktplaatsen aangeboden.
Meer hierover in de NewsroomHet service-aanbod voor partners wordt uitgebreid met de gratis app “Spreadshirt Partner” voor Android en iPhone. De app optimaliseert de productkeuze en marketingstrategie. De app is beschikbaar in drie talen: Duits, Engels en Frans.
Meer hierover in de NewsroomMet Pixel Cotton lanceert Spreadshirt een wereldwijd aanbod dat zich helemaal wijdt aan de lifestyle van gamers. Via de interactieve website kunnen gamers exclusieve merchandising, kleding, accessoires en andere fanartikelen, van populaire games vinden.
Meer hierover in de NewsroomSpreadshirt breidt het leidinggevende management uit en benoemt Hugo Smoter tot Chief Commercial Officer (CCO). Met de nieuw gecreëerde positie bundelt het internationale E-Commerce-platform competenties, versnelt innovatie- en besluitprocessen en maakt zo de weg vrij voor nog meer groei.
Meer hierover in de NewsroomTeamShirts, het Spreadshirt-merk voor groepsbestellingen, staat op de shortlist van wel twee begeerde prijzen. De Online Retail Award 2016 nomineert het bedrijf in de categorie “Mobile site of the year”. Bovendien kon de Print-on-Demand-aanbieder in de voorselectie van de Retail Week Tech & Ecomm Awards 2016 zelfs in twee categorieën overtuigen: “Innovation of the Year” en “The OpenMarket M-Commerce Retailer of the Year”.
Spreadshirt introduceert een nieuw commissiemodel voor shopeigenaren. Er zijn drie nieuwe centrale elementen: de affiliate-commissie van 20%, de succesbonus tot max. 40% en een gewijzigd uitbetalingsmodel. Hierdoor verdienen de meeste partners uiteindelijk meer. Bovendien wordt de administratie beduidend minder.
Meer hierover in de NewsroomTeamShirts lanceert een mobiele configurator in Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Het Spreadshirt-merk voor groepsbestellingen breidt zijn service verder uit. Groepen, zoals sportteams of schoolklassen, kunnen hun team-producten nu heel eenvoudig via de smartphone ontwerpen en bestellen.
Goud voor Spreadshirt bij de begeerde German Stevie Awards 2016! In de categorie ‘HR-team van het jaar’ kreeg de personeelsafdeling van het E-Commerce-platform, bestaande uit 10 personen, een prijs voor het introduceren van de geïntegreerde strategische Employer Branding, voor de recruiting, de bonding van medewerkers en de gewaardeerde bedrijfscultuur en communicatie.
Met het openen van een derde Europese productielocatie in Krupka (Tsjechië) reageert Spreadshirt op het toenemende aantal bestellingen en creëert capaciteiten voor een aanhoudende groei in 2016.
Spreadshirt optimaliseert de social sharing functies op de mobiele marktplaats en in de mobiele shopweergave. Gebruikers van mobiele apparaten kunnen hun zelf ontworpen producten voortaan snel en eenvoudig via sociale netwerken en per e-mail delen.
Het merk TeamShirts verovert nieuwe landen. Na de succesvolle lancering in Duitsland in 2014 komt de service voor groepsbestellingen nu ook in het Verenigd Koninkrijk (www.teamshirts.co.uk) en in Frankrijk (www.teamshirts.fr).
Met het openen van nog een winkel op het Amerikaanse platform van de Japanse marktplaats Rakuten expandeert Spreadshirt verder op externe marktplaatsen.
Naar de TV-spotSpreadshirt opent een eigen store op eBay Duitsland. Het e-commerce-bedrijf verhoogt zo het aantal externe marktplaatsen naar zes. Behalve op eBay Duitsland biedt het online platform ook producten aan bij Amazon in de VS, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië en bij eBay in de VS.
Nog een stap verder naar de mobiele optimalisatie van alle services: Spreadshirt lanceert met de Spreadshop een nieuw, compleet responsive shop-systeem. Wezenlijke verbeteringen zijn een intuïtief bedienbaar, gebruikersvriendelijke layout, snelle laadtijden en de mogelijkheid tot het eenvoudig integreren van nieuwe features. In de open beta fase waren Spreadshirt verkopers uitgenodigd om actief hun feedback te geven tijdens het ontwikkelingsproces.
Ieder jaar vieren T-shirt-fans in de hele wereld de Internationale T-shirt-dagop 21 juni. Spreadshirt organiseert een grote design-wedstrijd en vraagt alle Instagramm gebruikers om met de hashtag #spreadstyle hun meest coole, grappige, provocerende T-shirt-styles met de community te delen.
“Spread it with Spreadshirt”: Spreadshirt begint het zomerseizoen van 2015 met een nieuwe slogan en een TV-campagne in heel Europa. De boodschap van de 20 seconden durende clip luidt: iedereen kan zijn ideeën, gevoelens en statements verspreiden en delen.
Naar de TV-spotInternet World Business eert Spreadshirt met een tweede plaats bij de IWB Shop Awards 2015. Bekroond werden in de categorie “Beste Mobiele Shop” de mobiele optimalisaties van het jaar 2014: de mobiele Marktplaats en de Single-Page-Check-Out.
Daarnaast wordt Spreadshirt in maart officiële licentiepartner van de Duitse succesvolle late night show “CIRCUS HALLIGALLI”.
Spreadshirt haalt creatief advies in huis en neemt hierbij het Berlijnse agentschap Jung von Matt/Spree in vertrouwen. De belangrijkste taak van Jung von Matt is het merk Spreadshirt nog meer bekendheid te geven.
Predicaat Goud voor Spreadshirt Het adviesbureau ServiceValue nam in samenwerking met DIE WELT de internetpresentatie van 300 online shops onder de loep en prees de klantoriëntatie van Spreadshirt.
Spreadshirt heeft de hoogste omzet voor Kerst sinds de oprichting van het bedrijf. Wereldwijde recorddag: 15 december met 19.200 bestellingen.
Meer cijfers in detailIn 2014 registreerde Spreadshirt in vergelijking met het vorige jaar een verdubbeling van de bezoeken via mobiele apparaten. Met de lancering van een mobiele Marktplaats en een nieuwe checkout heeft het bedrijf nu wezenlijke elementen van het platform geoptimaliseerd voor het mobiele gebruik en de hierdoor ontstane veranderde wensen van de klanten. Meer informatie hierover.
Met het lanceren van het merk TeamShirts (www.teamshirts.de) zet Spreadshirt zijn diversificatiestrategie op de Duitse markt voort. Het nieuwe aanbod is speciaal gericht op het groeiende aantal groepsbestellingen, zoals sportteams, vrijgezellenavonden of bedrijven runs.
Spreadshirt is branchewinnaar ‘Persoonlijke kleding en accessoires - online’ in de recente Service- Ranking Champions Duitsland. Daarnaast krijg het E-Commerce-Platform in de Duitse Service- Ranking een zilveren medaille in de totale wedstrijd. 1.500 bedrijven uit 189 branches werden met betrekking tot de kwaliteit van hun service onder de loep genomen.
Voor het eerst heeft Spreadshirt een B2B TV-spot , die zich richt op bestaande en potentiële verkopers. Behalve marketing managers en merkeigenaren moeten ook in merchandising geïnteresseerde bands en verenigingen worden bereikt.
Van Leipzig naar Rio de Janeiro: Spreadshirt neemt het Braziliaanse E-commerce bedrijf Vitrinepix over en bereikt zo het Zuid-Amerikaanse continent. Het platform zet zijn expansie- en internationialiseringskoers met succes voort.
Spreadshirt is een van de sponsors van de internationale fotowedstrijd #shirttheworld, die T-shirts over de hele wereld in ongebruikelijke situaties laat zien. Een jury heeft de beste foto uit ruim 400 inzendingen gekozen en deze bekroond.
Het duizendjarig jubileum van de stad Leipzig is in zicht: de vereniging Leipzig 2015 e.V. begint daarom met de ondersteuning van Spreadshirt een shop waarin de inwoners en gasten van de stad souvenirs een persoonlijk tintje kunnen geven en deze ook kunnen bestellen. Het lievelingsontwerp van de voorzitter van de vereniging en burgemeester Torsten Bonew is ‘Een leven buiten Leipzig is mogelijk, maar zinloos’.
In mei zijn er heel wat events: naast de In-House-evenementen K5 Open House en Open IT presenteert Spreadshirt zich voor het eerst op het T-Shirt-Festival in Dresden als sponsor en standhouder. Daarnaast lopen al de voorbereidingen voor het volgende event, de jaarlijkse T-Shirt Day op 21 juni.
De nieuwe TV-spot loopt dit jaar in heel Europa. TV-kijkers in Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Zweden zien in vier dagelijkse situaties dat Spreadshirt producten voor iedere gelegenheid en ontwerpen voor iedere stemming heeft. De spot kun je hier bekijken
De introductie van de eigen collectie viert zijn eerste verjaardag en we hebben een heel positieve balans opgemaakt. Bijna twintig procent van alle bestelde producten waren artikelen uit de Spreadshirt collectie. De Premium T-shirts zijn bij mannen én vrouwen een topseller.
Spreadshirt heeft in 2013 in de hele wereld 72.000 verkopers die hun ontwerpen en producten aanbieden in webwinkels en via de Spreadshirt Marktplaats en andere kanalen, zoals bijvoorbeeld Amazon.
Met “Yink” (www.yink.com) lanceert Spreadshirt een eigen merk voor het persoonlijk bedrukken van textiel en reclameartikelen in grote aantallen. Meer achtergrondinformatie
Guido Laures is nieuwe CTO van Spreadshirt. De gediplomeerde informaticus volgt Matthias Spiess op, mede-oprichter van Spreadshirt, die in oktober 2012 het uitvoerende management van de onderneming verliet en hiervoor ruim tien jaar CTO van Spreadshirt was.
Ook in 2013 is Spreadshirt onderdeel van de Designers’ Open in het Duitse Leipzig. Niet alleen op drie, maar zelfs op zes dagen opende het bedrijf in dit jaar zijn deuren. Naast de traditionele T-shirt-workshop en rondleidingen door de productie stonden de bezoekers een outlet shop en design-workshops voor beginners te wachten.
Na succesvolle introductie van de Spreadshirt collectie in Europa in maart 2013 is de eerste eigen T-shirt collectie van het E-Commerce platform nu ook verkrijgbaar in Noord-Amerika.
Spreadshirt lanceert een T-Shirt-Designer geoptimaliseerd voor touchscreens en komt zo het groeiende aantal mobiele Spreadshirt gebruikers tegemoet. Met de nieuwe T-Shirt-Designer is het nu ook mogelijk om op tablets je favoriete T-shirt te ontwerpen en te verkopen.
Op 21 juni viert Spreadshirt de internationale T-Shirt dag onder het motto “My Shirt, My Voice”. Met een party in Leipzig en talrijke online acties die bij het motto passen viert het bedrijf intussen voor de zesde keer het T-Shirt als mode-icoon en accessoire van persoonlijke expressie.
Spreadshirt is prijswinnaar van de Red Herring Top 100 Europe Awards. Hiermee is het bedrijf na 2006 al voor de tweede keer onderscheiden als een van de meest veelbelovende particuliere technologiebedrijven in Europa.
Met een vernieuwd logo en bewerkte Corporate Identity begint Spreadshirt de lente. Voor het eerst is de frisse look te zien in een nieuwe TV spot. Een volledige refresh van het platform volgt geleidelijk. Meer informatie.
Spreadshirt lanceert zijn eerste eigen collectie onder de naam ‘Kwaliteit met hart’. Hiervoor werkt het e-commerce platform samen met de textielproducent Switcher. Spreadshirt vindt hierbij transparantie voor de klanten heel belangrijk. Op ieder textieletiket staat een zogenaamde DNA code. Hiermee kan online op (www.respect-code.org) het hele productieproces worden bekeken. Meer informatie over de redenen en de collectie.
Spreadshirt maakt de bedrijfscijfers van 2012 bekend: In dit jaar bestelden klanten in totaal rond 3 miljoen producten. Het e-commerce platform bereikte een omzet van 65 miljoen euro en boekt hiermee een toename van 42 procent in vergelijking met vorig jaar. Meer cijfers in detail.
Spreadshirt neemt ook in 2012 deel aan de Designers‘ Open en opent als DO Spot de deuren van het T-shirt atelier. Tegelijkertijd vond de eerste Partner Academy voor designers en shopeigenaars plaats in het hoofdkantoor in het Duitse Leipzig. Op de één dag durende conferentie verzamelden Spreadshirt partners nieuwe ervaringen in workshops en konden ze met elkaar ervaringen delen.
Spreadshirt opent een nieuwe productie in Henderson (Las Vegas, Nevada) en reageert hiermee op de recordgroei op de Amerikaanse markt.
Na het succes in april organiseert Spreadshirt de tweede kledingvlooienmarkt op het bedrijfsterrein in het Duitse Leipzig. De winst ter hoogte van vier cijfers schonk Spreadshirt aan de Kinderstiftung Leipzig (kinderstichting).
De Berlijnse medewerkers van Spreadshirt krijgen een nieuw kantoor. Het hoofdstadkantoor van het bedrijf verhuist naar de Oranienburger Straße.
De actuele TrendReport verraadt: maar 1,9 % van de producten bij Spreadshirt wordt gereclameerd. Hiermee ligt Spreadshirt ver onder het gemiddelde reclamatiepercentage in de online handel.
Asterix en Obelix veroveren Spreadshirt. De Clothing-Commerce Plattform sluit een licentie-partnerschap af met de Franse uitgeverij Albert René. Naar de shop
Natuurlijk wordt de 5e T-shirt Day bij Spreadshirt uitvoerig gevierd. Met een open dag in Greensburg en een T-shirtmarkt in Leipzig zette Spreadshirt het belangrijkste stuk van zijn onderneming in het zonnetje.
De maand april stond bij Spreadshirt ook dit jaar in het teken van milieubewustzijn. Naast interne dakterrasbeplantingsacties en milieuvriendelijk fietsen, organiseerde Spreadshirt ook een kledingrommelmarkt. Hier vond menig ongebruikt shirt een nieuwe eigenaar, geheel volgens het motto: „weggooien is out, recyclen is in“.
Spreadshirt publiceert de omzetcijfers van 2011. Het Clothing-Commerce-Plattform verhoogt zijn omzet met 43 procent in vergelijking tot het vorige jaar. Bovendien kondigt Spreadshirt de opening van een nieuwe productie in Las Vegas aan.
Voetballegende Lothar Matthäus is op bezoek in het hoofdkantoor van Spreadshirt in Leipzig ter gelegenheid van zijn eigen T-shirt collectie. Hiermee sluit hij zich aan bij beroemdheden als The Avengers en Bibi Blocksberg. Hun shirts zijn ook sinds 2012 bij Spreadshirt verkrijgbaar.
Eindelijk: vanaf nu is inloggen niet meer nodig om bij Spreadshirt te kunnen bestellen. De nieuwe gasttoegang maakt het mogelijk. In dit kader heeft het platform zijn uiterlijk veranderd en straalt het met een nieuwe startpagina.
Met een bedankje aan alle klanten en shoppartners luidt Spreadshirt het nieuwe jaar in. Reden hiervoor: Spreadshirt viert 2012 zijn tienjarig jubileum.
Spreadshirt breekt alle records: december was voor Spreadshirt de absolute recordmaand. Op slechts één enkele dag kwamen 12.000 bestellingen binnen. Goed werk Spreadshirt kersthulpjes!
Met Stefanie Frenking als feelgood manager begint een heel nieuwe trend. In de centrale van Spreadshirt is er vanaf iemand die ervoor zorgt dat de medewerkers zich goed voelen en plezier bij het werk hebben. Veel bedrijven in en buiten Duitsland volgen dit voorbeeld.
Tijdens de 3e T-shirt workshop ter gelegenheid van de Designers Open ontvangt Spreadshirt grote en kleine gasten op het hoofdkantoor.
In de T-shirt Designer is vanaf nu de Save and Share functie beschikbaar. Eindelijk kunnen ontworpen producten worden opgeslagen, via Facebook en Twitter worden gedeeld en per Meil worden verzonden.
Spreadshirt krijgt belangrijk bezoek: de minister-president van de Duitse deelstaat Saksen, de heer Tillich, komt tijdens zijn zomertour naar Leipzig en direct naar het Spreadshirt hoofdkantoor.
Bud Spencer geeft Spreadshirt officieel de toestemming om zijn portret op T-shirts, hoodies, tassen en nog veel meer te laten drukken. De licentie van Bud Spencer is voor Spreadshirt een startschot om deze bedrijfstak verder uit te bouwen.
Al voor de 4e keer viert Spreadshirt de internationale T-shirt dag met designers en T-shirt vrienden in Berlijn en Boston. Bovendien spanden T-shirt vrienden T-shirt waslijnen door heel Europa. De steden Wenen, Barcelona en Zwolle deden onder andere mee.
De winnaars van de eerste API wedstrijd staan vast. Spreadshirt ontving 15 inzendingen, maar er konden er maar twee winnen. Naar de winnaars
Sinds mei 2011 is Philip Rooke de nieuwe CEO bij Spreadshirt. Philip Rooke kwam in 2009 bij het bedrijf werken en was in 2010 al bestuurslid. De focus van zijn werk ligt op de bereiken marketing en verkoop. Na het verschijnen van de eerste Spreadshirt catalogus in de winter van vorig jaar, komt nu de eerste zomercollectie.
Maar dat was nog niet alles. Spreadshirt is vanaf nu ook op televisie te zien. In het middelpunt van de spot staat het T-shirt als medium voor het uitdrukken van je eigen mening. Hier gaat je naar de spot
Spreadshirt organiseert voor de eerste keer een API-wedstrijd. Gezocht worden creatieve aplicaties waarmee Spreadshirt users nog meer mogelijkheden hebben om hun T-shirt-ideeën te realiseren.
Al voor de derde keer op rij was Spreadshirt in dit jaar vertegenwoordigd op de Bloggerconferentie re:publica. De aanstorm op de meegebrachte drukpers was overweldigend en deed onze medewerkers behoorlijk zweten.
Wikileaks opent een officiële shop bij Spreadshirt. Naast T-shirts worden in de shop ook tassen en stickers met slogans en ontwerpen van het onthullingsplatform aangeboden. Ir a la tienda
Spreadshirt nodigde voor het eerst uit voor Open-IT in de centrale in Leipzig. Aan geïnteresseerde studenten en informatici werd in een workshop van één dag de grote variëteit aan bezigheden bij Spreadshirt voorgesteld.
Spreadshirt viert natuurlijk ook dit jaar weer de joggingbroekdag. Nieuw hierbij was Aze de sportieve haas, die bloggers sportief door het internet jaagde.
Spreadshirt probeert het voor het eerst in zijn 8-jarig bestaan met papierdruk en publiceert zijn eerste catalagus.
Jana Eggers neemt afscheid van Spreadshirt na 4 jaar in het bestuur en na 3 jaar als CEO. Philip Rooke, vicepresident en managing director in de bereiken Shop Partner en eindklanten wordt als CMO in het bestuur benoemd.
Spreadshirt opent voor de tweede keer de T-shirt-werkplaats in zijn hoofdkwartier in Leipzip-Plagwitz. Ter gelegenheid van de 6e Designers Open hebben bezoekers de kans van dichtbij het drukken van hun eigen shirts mee te beleven en ook zelf mee te doen.
De Spreadshirt API is er en biedt shopeigenaars en knutselaars de mogelijkheid om individuele Spreadshirt toepassingen te creëren.
De nieuwe T-shirt designer wordt als Open Beta Versie getest en vermoedelijk vanaf 2011 geleidelijk in alle landen live geschakeld.
De powerblondine en kakelverse Spreadshirt shopeigenares Daniela Katzenberger was op bezoek in Leipzig om hier haar eigen Katzenshirt te drukken.
Voor de 3e keer wordt de internationale T-shirtdag gevierd. Niet alleen CafePress is dit jaar onderdeel van de feestelijkheden, maar ook wereldwijde labels en winkelketens. Tegelijkertijd werd in 2010 in Berlijn, Boston, New York, Thessaloniki, Jakarta en nog veel meer plaatsen in de wereld gevierd.
De trend naar biologisch textiel stijgt gestaag: voor het eerst sinds de introductie wordt meer biologische kleding verkocht dan kleding uit het niet biologische assortiment van Spreadshirt.
Steeds meer producten worden vrij gegeven voor de onlangs geïntroduceerde Digital Direct drukmethode.
Spreadshirt viert de joggingbroekdag - en dat heel uitbundig.
Spreadshirt zendt zijn eerste reclamespot uit.
Ter gelegenheid van de Designers‘ Open nodigt Spreadshirt je uit voor een T-shirt-workshop: drie dagen lang kunnen bezoekers in het Spreadshirt-hoofdkantoor in Leipzig kijken hoe T-shirts worden bedrukt en ook zelf meedoen.
Naar aanleiding van de verkiezingen in Duitsland bieden (bijna) alle partijen verkiezingsshirts aan in hun eigen Spreadshirt-shop.
De keuze aan lettertypes in de T-Shirt Designer, het eigen online programma van Spreadshirt voor het ontwerpen van kleding, wordt uitgebreid met 25 nieuwe lettertypes.
Drie nieuwe top-managers versterken het Spreadshirt-team.
De website van laFraise, doorlopende T-shirt-design-wedstrijd en dochterfirma van Spreadshirt, krijgt een nieuw gezicht.
De internationale T-shirt-dag wordt gevierd in Berlijn, Boston en in plaatsen als Oslo, Kiev of Praag.
Voor de derde keer werkt Spreadshirt samen met Earth Day e.V., milieu- en inlichtingsprojecten van de vereniging worden met meer dan 6000 euro ondersteund.
Het 7 miljoenste shirt-ontwerp wordt door Spreadshirt goedgekeurd.
Spreadshirt krijgt 10 miljoen € groeifinanciering van Kennet Partners en de bestaande investor Accel.
De Spreadshirt-marktplaats krijgt een nieuwe focus. Per direct staan de producten van de shop-eigenaar in de voorgrond om zo ook de eindklant meer inspiratie over allerlei thema’s te geven.
Spreadshirt ondersteunt de beurs van Leipzig ‚Designers Open’ en het project Onetee.
Verhuizing - Spreadshirt neemt zijn intrek in het nieuwe, zojuist gesaneerde hoofdkantoor in Leipzig-Plagwitz, direct naast de reeds hierheen verhuisde productie.
De Digital Direct druktechniek verovert Spreadshirt. Vanaf nu kunnen Spreadshirt verkopers en klanten pixel ontwerpen met deze nieuwste druktechniek laten produceren. Het startschot in Noord-Amerika is al enkele weken geleden gevallen en de drukkwaliteit wordt zeer gewaardeerd.
Spreadshirt erkent actief zijn verantwoording als onderneming: op de nieuwe verantwoordingspagina’s kunnen alle gebruikers zich informeren over leveranciers en de toelatingspraktijk voor een ontwerp.
Spreadshirt en het agentschap 12ender publiceren een boek met shirt-ontwerpen van internationale designers (editie: Zeixs)
Spreadshirt initieert de eerste internationale T-shirt-dag, met online- en offline-evenementen op de locaties Berlijn en Boston.
De Spreadshirt productie verhuist als eerste naar de nieuwe locatie in Leipzig-Plagwitz.
Spreadshirt overhandigt de vereniging Earth Day e.V. een gave van bijna 4000 Euro voor het financieren van ophelderingprojecten.
Spreadshirt directielid Michael Petersen gaat naar de commissie van advies.
Spreadshirts testlab, het Know-how-centrum rond om het bedrukken en wassen van T-shirts wordt geopend.
Na een jaar test- en implementeringfase maakt Spreadshirt zijn eerste NPS-waarde van 42% bekend (NPS=Net Promoter Score).
Het “Lovetab” wordt het officiële nieuwe Spreadshirt-logo.
Spreadshirt krijgt de prijs „Great Place to Work“.
Oprichter Lukasz Gadowski gaat uit de directie en wordt hoofd van de raad van toezicht.
Spreadshirt opent zijn nieuwe US-centrale in Boston, Massachusetts.
Het Open Logo Project 1.6 eindigt met twee winnaars.
De bedrijfsleider van de US tot nu toe, Jana Eggers, wordt nieuwe CEO. Ze neemt de positie van Spreadshirt-oprichter Lukasz Gadowski over.
Spreadshirt opent een kantoor in het centrum van Berlijn (Hackescher Markt) en sluit de Derby Store.
Spreadshirt kondigt voor de tweede keer een open wedstrijd af, om een nieuw ondernemingslogo te vinden.
Relaunch! De volledig herziene Spreadshirt-website gaat online. Belangrijkste vernieuwing: de Spreadshirt-marktplaats, een gemeenschappelijk platform voor designers, shop-eigenaars en eindklanten.
Spreadshirt breidt zijn assortiment uit met shirts van biologisch aangebouwd en gecertificeerd katoen en ondersteunt voor het eerst Earth Day International.
Het nieuwe mission-statement staat vast. Hoofddoel van de onderneming: hét creatieve platform voor kleding van de hele wereld worden”.
Jana Eggers (CEO, Spreadshirt Inc.) wordt in de directie van sprd.net AG geroepen.
Spreadshirt oprichter Lukasz Gadowski krijgt de OnlineStar-prijs voor „Internet-ondernemer van het jaar 2006“.
Spreadshirt haalt de top 5 van de ranglijst van Europa's top 500.
Spreadshirt wordt voor de tweede keer (na 2002) in het kader van de businessplanwedstrijd futureSAX van de Duitse deelstaat Saksen onderscheiden.
Spreadshirt neemt laFraise over, de in heel Europa met veel succes voortdurende T-shirt-design-wedstrijd.
Als eerste Europese onderneming in zijn branche krijgt Spreadshirt Venture Capital voor de financiering van zijn verdere internationale expansie.
In het centrum van Berlijn wordt „The Derby Store“ - de eerste Spreadshirt winkel geopend waar je echt naar binnen kunt lopen.
De Spreadshirt GmbH wordt in sprd.net AG veranderd.
Spreadshirt krijgt in Parijs de Red Herring 100 Europe Award 2006 uitgereikt.
Spreadshirt verhuist zijn hoofdkantoor van BIC (Business und Innovation Centre) naar het technologiecentrum „GaraGe“ om zo meer ruimte om te groeien te hebben.
Spreadshirt initieert de „Derby“: de eerste voortdurende T-shirt-design-wedstrijd in het Duitstalige internet.
Het nieuwe logo staat vast: het winnende voorstel in het Open Logo Project overtuigt met een gestileerde vingerafdruk.
Spreadshirt-oprichter Lukasz Gadowski wordt gekozen tot „Midden-Duitse ondernemer van het jaar 2005“.
Het Open Logo Project begint: Spreadshirt schrijft een open wedstrijd uit voor de nieuwe ontwikkeling van zijn ondernemingslogo.
Spreadshirt wordt met de Duitse internetprijs 2005 van het Duitse ministerie voor financiën en arbeid uitgereikt.
Spreadshirt neemt zijn intrek in een nieuw logistiek centrum in Taucha bij Leipzig, Duitsland en verdrievoudigt zijn productie- en verzendcapaciteit.
Bedrijfsleider Lukasz Gadowski wordt gekozen tot Gründer Champion Sachsen 2005.
Spreadshirt is ook in het Pools beschikbaar.
Spreadshirt Inc. neemt zijn intrek op zijn nieuwe locatie in Greensburg, PA.
Spreadshirt Inc. begint in Louisville, USA, als 100% dochter van Spreadshirt GmbH.
De Spreadshirt Designer wordt voor de Spaanse markt vrij geschakeld, net als in Nederland, Italië, Noorwegen en Zweden.
Spreadshirt biedt de Shirt-Designer in het Engels en Frans aan.
Spreadshirt krijgt de HP Business Vision Award Duitsland 2004.
De van de hogere handelsschool afgestudeerde Michael Petersen wordt lid van de Spreadshirt-directie.
Spreadshirt opent een logistiek centrum met een oppervlakte van 130m².
De Spreadshirt-Designer – een interactieve toepassing waarmee men shirt-ontwerpen op verschillende producten kan zetten - gaat met de naam „Shirt-O-Mat“ online.
De Spreadshirt GbR (burgerlijk vennootschap) wordt Spreadshirt GmbH (besloten vennootschap).
5.000 shop-eigenaars gebruiken de service van Spreadshirt.
Spreadshirt reageert op de actuele ontwikkelingen in de politiek en opent de twee succesvolle themashops „Recessie 2003“ en „Irak-oorlog“.
Het Spreadshirt-idee wordt geëerd bij de businessplan-wedstrijd „FutureSAX“ van de Duitse deelstaat Saksen.
Met „Artsen zonder grenzen“ wint Spreadshirt de eerste Key Account.
Oprichting van Spreadshirt als GbR (burgerlijke vennootschap), Matthias C. Spieß wordt vennoot. Eerste geautomatiseerde volle versie van Spreadshirt.de gaat online.
Spreadshirt wordt bij de Businessplan-wedstrijd van Keulen (NUK) beschreven als een „onrealistisch zakelijk model“.
Spreadshirt registreert de 100e shop-eigenaar.
Eerste prototype voor het shop-systeem gaat op het net. Eerste opdrachten worden afgehandeld.
Lukasz Gadowski, student aan de hoge handelsschool in Leipzig, ontwikkelt het basisconcept voor Spreadshirt.
Maat: | Komt overeen met damesmaat: |
---|---|
XS | 32-34 |
S | 36 |
M | 38 |
L | 40 |
XL | 42 |
XXL | 44 |
3XL | 46 |