Kwaliteit en verantwoording deze twee eigenschappen staan bij Spreadshirt hoog in het vaandel. Als het om textiel gaat, kunnen toegekende certificaten en kwaliteitskenmerken uitsluitsel geven. Ze geven aan of een fabrikant zich houdt aan geldige standaarden en zijn waren produceert onder faire, milieubewuste omstandigheden. En de actualiteit wordt in het oog gehouden: alle certificaten moeten regelmatig worden vernieuwd.
Welke kenmerken, certificaten en lidmaatschappen onze producenten ons presenteerden op het tijdstip van de laatste actualisering (10/2020), kun je – zonder aanspraak te kunnen maken op de voltalligheid – in de volgende lijst zien. Door het aanklikken van de betreffende aanduiding komt je op de bijbehorende website. Je kunt bovendien te weten komen of een fabrikant onze gedragscodeheeft ondertekend.
Heb je nog meer vragen over onze producten of producenten, neem dan even contact op met ons vriendelijke service team.
Anvil is een dochteronderneming van Gildan Activewear Inc. Het label ziet het als een van zijn belangrijkste taken om het unieke karakter van zijn klanten te vieren. De focus liegt hierbij op de pasvorm en het draagcomfort en daarom zal iedereen hier zeker iets naar zijn zin vinden. De T-shirts van Anvil hebben het Öko-Tex® Standard 100 certificaat.
Geen compromissen bij de Belgische fabrikant B&C: alle T-shirts, poloshirts en sweatshirts hebben een Öko-Tex® Standard 100 certificaat. Als lid van Business Social Compliance Initiative (BSCI) en Fair Wear Foundation (FWF) heeft het bedrijf zich verplicht tot het leveren van hoge sociale standaards in alle leverancierslanden.
Lief voor je baby: het complete assortiment van Babybugz, het merk voor kleine kinderen van de Britse textielproducent Mantisworld heeft het Öko-Tex® Standard 100 certificaat. Voor minder allergische reacties gebruikt de fabrikant bovendien alleen nikkelvrije ritssluitingen en drukknopen.
BagBase is het tassenmerk van Beechfield Brands.
Bij Beechfield weet je zeker dat je faire en schoon geproduceerde caps en mutsen krijgt. Sociale verantwoordelijkheid, milieubescherming en strenge naleving van wetten horen bij de fabrikant net als een regelmatige controle van de ondernemingsethiek. In de eigen vestigingen, maar ook in die van de leveranciers.
Gezonde levensstijl, sociale verantwoordelijkheid: Bij Bella praat je hier niet alleen over, maar doe je het: de bedrijfsgebouwen zijn voorzien van zonne-energie, ze rijden in hybride bedrijfswagens, gebruiken papier met FSC-certificaat en vieren boom-plant-ceremonieën. Voorbeeldig!
Nonchalante kleding vind je bij het streetwear label Build your Brand. Wie waarde hecht aan modieuze, urbane modellen, zit hier goed. Maar het thema sociale verantwoordelijkheid is net zo belangrijk voor Build your Brand. Als lid van de Business Social Compliance Initiative (BSCI) verplicht het label zich tot hoge sociale standaards in alle leverancierslanden.
‘Niet afwachten, maar handelen’. Dit principe maakt het Continental Clothing-bedrijf tot zijn missie en start met zijn EarthPositive-collectie een revolutie in de ecologische textielbranche door de productie-emissies met 90% te verlagen. De hippe fabrikant, die vandaag de dag nog steeds een middelgroot privébedrijf is, zet zich in voor ethisch handelen en controleren tijdens het hele teelt-, productie- en distributieproces.
Het merk Gustav Daiber staat voor een breed assortiment en een lange bedrijfsgeschiedenis met veel ervaring. Ecologische verantwoordelijkheid en hoge kwaliteit onderscheiden deze fabrikant.
Fruit of the Loom noemt zijn eigen gedragscode The Fruit Code. Maar daar zit heel wat achter: hij staat voor duurzame, veilige textielproductie en faire werkomstandigheden en dit geldt niet alleen in de eigen vestigingen, maar ook voor de leveranciers.
Kleding voor de hele familie behoort tot het globale assortiment van de fabrikant Gildan. Deze T-shirts kun je dankzij de coole modellen en modieuze kleuren iedere dag wel dragen. Bovendien hecht het label bijzonder veel waarde aan de bescherming van het milieu.
Werk- en beroepskleding zijn de specialiteit van de fabrikant Korntex®. Bovendien is Korntex marktleider op het gebied van veiligheidsvesten en wilde Spreadshirt natuurlijk heel graag zijn assortiment uitbreiden met de veiligheidsvesten van Korntex®.
MBW is gespecialiseerd in reclameartikelen zoals onze teddybeer, deze worden in het Verre Oosten geproduceerd. Juist daarom vindt het familiebedrijf een voortdurende controle van de kwaliteit en de sociale verantwoordelijkheid bijzonder belangrijk. Het bedrijf werkt voornamelijk samen met bedrijven die aan de eisen van de Business Social Compliance Initiative (BSCI) of de International Council of Toy Industry (ICTI) voldoen en stellen ter plaatse adviserende en controlerende teams ter beschikking.
Als een bedrijf zoals Russell terugkijkt op een ruim 110-jarige bedrijfsgeschiedenis, is er veel goed gedaan. Hiertoe behoort zeker het van het begin af aan zetten op innovatie, kwaliteit en integriteit: tegenwoordig worden alle productieplaatsen gecontroleerd door de onafhankelijke organisatie WRAP en het gehele assortiment heeft het certificaat Öko-Tex 100.
The Fair Spirit – deze slogan staat onder het merk Sol’s en je kunt de Franse producent op z’n woord geloven. De textiel- en tassenspecialist heeft een respectabel aantal certificaten en overeenkomsten: gecontroleerd textiel, fair trade, milieubescherming, er blijft niets te wensen over.
Met onze eigen collectie van Spreadshirt hebben we een grote droom uit laten komen. We willen trendy bewustzijn en stralende drukresultaten met elkaar verbinden. Alle producten van de Spreadshirt collectie zijn gecertificeerd volgens Öko-Tex® Standard 100 en BSCI. We noemen graag meer certificaten op navraag.
Het trendlabel Stanley & Stella is meer dan alleen een producent van goede ecologische kleding. Stanley & Stella verenigen absolute draagbaarheid met een vleugje Rock’n’Roll en een diepgroen geweten. Van bio-katoen-boer tot kledingfabrikant kiest het label uitsluitend voor partners die duurzaam en milieubewust handelen en respectvol omgaan met hun medewerkers. Daarvan hebben Stanley & Stella zich persoonlijk vergewist.
Promotie-shirts die voldoen aan de hoogste eisen. Deze doelstelling draagt Stedman al ruim zestig jaar hoog in het vaandel. De Amerikanen zijn tot de dag van vandaag trouw gebleven aan dit motto. Tot hun eisen behoort ook het naleven van normen als OEKO-TEX® 100 en een bedrijfsbeleid dat rechtvaardigheid en integriteit nastreeft.
Urban Classics staat voor trendy en draagbare streetwear met duurzame kwaliteit. Deze kwaliteit berust niet op de laatste plaats op een verantwoordelijke omgang met ressources en een faire behandeling van de medewerkers waarvoor Urban Classics zich als lid van de Business Social Compliance Initiative (BSCI) sterk maakt.
Maat: | Komt overeen met damesmaat: |
---|---|
XS | 32-34 |
S | 36 |
M | 38 |
L | 40 |
XL | 42 |
XXL | 44 |
3XL | 46 |