Management

Philip Rooke

Philip Rooke

CEO, bestuursvoorzitter

Philip kwam in 2009 naar Spreadshirt. Phil bracht zijn jarenlange ervaring en talrijke successen in snel groeiende branches naar Spreadshirt, aanvankelijk als chef van de afdelingen Sales en Marketing. Sinds 2011 heeft Philip als directeur een duidelijk gedefinieerd doel: Spreadshirt van start-up veranderen in een zeer lucratief bedrijf.

Zijn op de toekomst gerichte manier van denken en zijn onvermoeibare inzet hebben vruchten afgeworpen: het doel, een jaaromzet van meer dan 100 miljoen euro is in 2017 voor het eerst bereikt. Philips carrière begon in de traditionele printreclame. In de beginjaren van de e-commerce stapte hij over op online-management. Zijn 20 jaar ervaring in de nieuwe mediasector heeft bijgedragen aan de opbloei van Spreadshirt tot 's werelds toonaangevende e-commerce platform voor kleding en accessoires met een persoonlijke boodschap.

Phils missie is duidelijk: klanten aanmoedigen om op spannende en eenvoudige wijze kleding en accessoires te ontwerpen, te ontdekken en te verkopen die een persoonlijke boodschap overbrengen. "Wanneer je met een enthousiast team werkt om klanten tevreden te maken, voelt het helemaal niet aan als werken.” Dit motto vat de managementstijl en betrokkenheid van Philip kort en krachtig samen.

Tobias Schaugg

Tobias Schaugg

CFO, directie

Tobias begon in augustus 2009 als Chief Financial Officer bij Spreadshirt. Eerder werkte hij bij DocMorris, Cleanaway, MCI en de eerste commerciële internet-serviceprovider UUNET in leidinggevende commerciële functies in binnen- en buitenland. Na zijn studie Bedrijfseconomie werkte hij meerdere jaren voor een consultancybureau.

Centraal element van zijn werkzaamheden en ervaringen tot nu toe is het management van sterke groei, gedeeltelijk in geheel nieuwe branches en het samenspel van performance en organisatie. Hierbij maakt Tobias gebruik van zijn veelzijdige kennis in zijn specialisaties Finance & Controlling-systemen, Business Intelligence oplossingen, Marketing analyses en klantmodelcalculaties.

Bij Spreadshirt is Tobias verantwoordelijk voor de afdelingen Accounting, Controlling, Analytics, de juridische afdeling, Fulfillment en Asset Management.

Hanne Dinkel

Hanne Dinkel

CCDO

Hanne is sinds 2018 Chief Customer Delivery Officer bij Spreadshirt. Ze managet niet alleen de vijf productievestigingen in Europa en Noord-Amerika, maar is ook verantwoordelijk voor de strategische leiding van de afdelingen Operations, Factories, Assortment, Purchasing en Customer Service.

Hiervoor heeft ze 18 jaar gewerkt in de automobiel- en windenergiebranche. Behalve een MBA heeft ze een M.A. in ‘Systemische Beratung und kunstanaloges Coaching’. Dankzij haar veelzijdige opleiding kon Hanne ook al in het verleden organisaties vooruithelpen met haar kunstzinnige blik, moed en creativiteit. Als leider van de eindmontage bij Ford en als sitemanager bij Vestas heeft ze haar grootste successen behaald in het verhogen van de kwaliteit en de efficiëntie. Ze was met het consequent doorvoeren van haar strategie als leider van de logistiek, productiebeheer en controlling bij BMW ervoor verantwoordelijk dat de BMW-fabriek in Leipzig bekroond werd met de industrieprijs ’Beste Fabrik 2013’.

Hanne is ervan overtuigd dat klanttevredenheid en functionerende processen in de productie de sleutel tot succes zijn. Ze wil Spreadshirt fit maken voor de toekomst door de organisatie en productieprocessen verder te ontwikkelen en de internationale teams beter met elkaar te verbinden.

Guido Laures

Guido Laures

CTO

Sinds 2013 is Guido Chief Technology Officer bij Spreadshirt. Omvangrijke ervaringen op IT-gebied en in het management heeft Guido eerder opgedaan bij meerdere grote bedrijven zoals DaimlerChrysler, SAP en het Hasso-Plattner-Institut.

In zijn jarenlange werkzaamheden voor de Software AG had Guido verschillende leidinggevende functies, onder andere als vice president van Global Consulting. Als laatste was hij bedrijfsleider bij itCampus, een dochteronderneming van Software AG. Bij Spreadshirt is Guido verantwoordelijk voor alle operatieve en personeelstaken van de verschillende IT-afdelingen, van de interne IT-service tot de ontwikkeling. Met zijn expertise zorgt hij er niet alleen voor dat de technische functionaliteit van het platform wordt gegarandeerd, maar hij zorgt ook voor de continue groei door steeds er op toe te zien dat dit platform voortdurend wordt geoptimaliseerd en verder wordt ontwikkeld.

Hugo Smoter

Hugo Smoter

CCO

Hugo kwam in 2008 bij Spreadshirt, waar hij sinds 2016 de functie van Chief Commercial Officer bekleed. Eerder hield hij bij Spreadshirt als Head of Global Marketing toezicht op alle marketingactiviteiten en leidde als hoofd van de Business Unit Direct-to-Consumer (D2C) Spreadshirt's grootste business-afdeling naar stabiele groei.

Met een initiële focus op SEO zorgde Hugo voor stijgende omzetcijfers: in 2012 leverde het belangrijkste kanaal van klantenwerving een wereldwijde omzetgroei op van 32%.

In 2001 begon Hugo zijn carrière in direct marketing van de Christian Science Publishing Society, een uitgeverij in Boston. Zijn interesse in interactieve marketing leidde hem in 2007 naar het high-tech bedrijf DigitalGlobe, waar hij tot zijn overstap naar Spreadshirt werkte als Interactive Marketing Manager.

Bij Spreadshirt is Hugo verantwoordelijk voor de drie belangrijkste gebieden: “interne en externe markten”, de partner-business met het shop-systeem Spreadshop en de personalisatie van producten in de T-Shirt Designer.